Zakaz reklam OFE już funkcjonuje

15 stycznia weszły w życie niektóre przepisy ustawy reformującej OFE i system emerytalny. Jednym z nich jest przepis zakazujący reklamy Otwartych Funduszy Emerytalnych. Argumentem, który rząd przytoczył proponując właśnie takie rozwiązanie jest chęć uchronienia obywateli przez manipulację i oszukańczymi reklamami obiecującymi wspaniałą przyszłość z emeryturami w OFE. Z takimi oszustwami mieliśmy do czynienia kilkanaście lat temu, gdy wprowadzano otwarte fundusze.

Tak pod koniec listopada na temat obecnego zakazu reklam i kampanii sprzed ponad dekady wypowiedział się minister pracy Władysław Kosiniak-Kamysz: „Z tych obiecanych palm na Karaibach, na wspaniałych egzotycznych wycieczkach, to sobie można kupić palemkę odpustową, a nie pojechać i leżeć na plaży”.

Działające od dwóch dni przepisy mają skutecznie odstraszać przed łamaniem zakazu. Grozi za to grzywna w wysokości nawet 3 milionów złotych. Wielu ekspertów nie zgadza się z takim podejściem rządu.

Tak na ten temat wypowiedział się Piotr Kuczyński, główny analityk Domu Inwestycyjnego Xelion: „Uważam, że OFE powinny móc się reklamować w sposób uczciwy tzn. taki, który nie wprowadza klientów w błąd”.

Podobnie wypowiedział się Ryszard Petru: „Rozumiem, że chodziło o to, by fundusze nie wydawały pieniędzy i nie obiecywały palm na emeryturę. Ale z drugiej strony reklama jest też formą informacji”.

Zakaz reklamy OFE będzie obowiązywał do 31 lipca 2014 roku, czyli do końca okresu, w którym przyszli emeryci będą mogli składać deklarację pozostania w OFE (początek to 1 kwietnia). (Źródło: IAR, PAP, Bankier.pl, finanse.wp.pl)

Emerytury nie są Ci obce? Dodaj komentarz!